16. januar 2018

Ny skoleleder på Kongevejens Skole

Lyngby-Taarbæk Kommune ansætter Susanne Carlsen som ny leder på Kongevejens Skole.

Susanne Carlsen, ny skoleleder på Kongevejens Skole

Susanne Carlsen hedder den nye leder, og hun kommer med solid ledelseserfaring erhvervet gennem 12 år som skoleleder på en stor folkeskole og senest gennem 4½ år i en stilling som afdelingsinspektør på en privat gymnasieskole.

Susanne Carlsen er er 54 år og uddannet folkeskolelærer. Hun har sidenhen suppleret sin uddannelse med en diplomuddannelse i ledelse, og glæder sig til at starte og i samarbejde med elever, pædagoger, lærere og skolebestyrelse at arbejde med at realisere Kongevejens Skoles vision: "Sammen skaber vi livsduelige mennesker, der med udsyn og indsigt er aktive og ansvarlige medskabere af vores fælles fremtid".

"Det er vigtigt, at alle elever udvikler livsmod, og får mod til at være sig selv uden tanke på, hvad de tænker, de andre mon vil have, at de skal mene. Især i vores digitaliserede verden, hvor man hele tiden kan sammenligne sig selv med andre og skabe sig en identitet på nettet. Derfor glæder jeg mig til i samarbejde med elever, pædagoger, lærere og skolebestyrelse at arbejde med at realisere skolens vision", siger Susanne Carlsen.

"Det er vigtigt for mig, at skolens arbejde er fagligt forankret og giver mening. Skolens initiativer skal skabe bedre muligheder for elevernes læring og trivsel, og skolen skal til stadighed evaluere og justere, således at struktur og indhold ligger på linje med folkeskolereformens målsætning. Alt udviklingsarbejde skal ske i tæt samarbejde med medarbejdere og skolebestyrelse, og jeg vil arbejde for, at alle på Kongevejens Skole indgår i et stærkt netværk omkring skoledistriktets børn", afslutter Susanne Carlsen.

Susanne Carlsen tiltræder som skoleleder på Kongevejens Skole den 1. marts 2018.

Maja Rømer, kommunikationskonsulent, mail: majan@ltk.dk, mobil: 24915768