1. december 2017

Klubben ved Lindegårdsskolen rykker til "Toften"

Klubben ved Lindegårdsskolen skal flytte i nye lokaler med plads til kreative og fysiske aktiviteter, venskab og social tryghed.

Lindegårdsskolen i Lyngby gennemgår for tiden en større ombygning for at skabe bedre faciliteter og flere muligheder til gavn for både børn og voksne. I den forbindelse skal Klubben ved Lindegårdsskolen flytte til nye lokaler. De nye lokaler bliver i Toften, der lige nu huser SFO'en, som efter ombygningen flytter ind på skolen. Toften er et hyggeligt og godt miljø med plads til alle ønskede aktiviteter, der er både plads til kreativitet og til at hænge ud med vennerne.

Alle involverede parter er glade for den nye placering, der blev nået i et godt samarbejde med
skolebestyrelsen. "Det er skønt, at vi er er nået frem til denne løsning, som jeg tror er den helt rigtige", siger Formand for Børne- og Ungdomsudvalget Dorthe la Cour. "At de unge fortsat har et samlingssted, der ligger uden for skolen, og at alle faciliteter fortsat vil være samlet ét sted giver fleksibilitet i forhold til, at medarbejderne kan være til rådighed for de unge. Det skal nok blive rigtig godt", slutter udvalgsformanden.

Ligesom den nuværende klubplacering i Carlsvognen skaber Toften et sted, der adskiller sig fra skolemiljøet. Det er vigtigt for børnene at få et fysisk og dermed også mentalt skift fra skoleliv til fritidsliv. Den nye placering er til stor glæde for både skole, klubbens ledelse og skolebestyrelsen, der er sikre på, at de nye rammer sikrer bevarelsen af det attraktive ungdomsmiljø og giver børn og voksne plads til at gennemføre inspirerende aktiviteter og få en god klub-stund, og derved tilbyde et attraktivt ungdomsmiljø både i eftermiddags- og aftentimerne.

"Vi er meget glade for beslutningen om, at Klubben fremover skal have til huse i Toften. Det er vigtigt for børnene at få et fysisk og dermed også mentalt skift fra skoleliv til fritidsliv, og det vil de fortsat få her, ligesom de kender det i dag", siger Peter Bjerregaard, skoleleder på Lindegårdsskolen.

Med de nye lokaler i Toften bliver der plads til mange forskellige rum og aktiviteter, som børn og voksne kan sætte deres eget præg på. Ønskerne om et stort møde- og samlingssted, hobbyrum, små grupperum, samtalerum, karaokerum, biograf og gode udefaciliteter, kan alle opfyldes i "Toften".

"Skolebestyrelsen glæder sig virkelig over at placeringen af klubben endelig er fastlagt, og at forældrene er blevet hørt i denne sag. Vi har været glade for samarbejdet med kommunen om placeringen, og vi glæder os til at kunne tage de nye lokaler i brug og bevare det gode klubmiljø som Lindegårdsskolen har. Vi har haft en af de bedst fungerende klubber i Lyngby, med flest unge tilmeldt, og vi har nu alle forudsætninger for, også at kunne have det i fremtiden", fortæller Maria Osk Sigurdardottir, formand for skolebestyrelsen på Lindegårdsskolen.

Formand for Børne- og Ungdomsudvalget Dorthe la Cour, Mobil: 40 14 63 63, E-mail: dorlc@ltk.dk