31. maj 2018

Ældreugen i fuld gang - fokus på et sundt og aktivt ældreliv

Lyngby-Taarbæk Kommune gentager i disse dage sidste års succes - Ældreugen. Og dagene byder på fantastisk stemning, masser af inspiration og nye fællesskaber.

Ældreuge 2018

Litterær tur med Baadfarten

Gæstecykelpilot: Borgmester Sofia Osmani

Gæstecykelpilot: Centerchef Sundhed og Omsorg Edda Heinskou

Morgengymnastik

Sønderjysk kagebord på Stadsarkivet

Ældreugen 2018 er i fuld gang i Lyngby-Taarbæk. Den sidste ugestid har ældre borgere i Lyngby-Taarbæk stået i kø for at få billetter til arrangementer. Og arrangementerne melder om glade deltagere, gode snakke, masser af inspiration og høj sol.

Det er for andet år i træk, at der inviteres til Ældreuge for kommunens ældre borgere. Sidste år deltog der i alt 2.500 ældre borgere på de forskellige arrangementer.

Stort og alsidigt program - i samarbejde med frivillige foreninger

Programmet for ugen er stort og byder på fx fællesspisning, guidede gåture og rundvisninger, kulturoplevelser, motionsaktiviteter samt foredrag og workshops. Man kan deltage i ligeså mange aktiviteter, man har lyst til.

Borgmester Sofia Osmani siger: "Sidste år var en stor succes, hvor vi oplevede gode tilbagemeldinger fra både deltagere og frivillige foreninger. Derfor har vi valgt at afsætte midler til at gentage Ældreugen i 2018 og -19. Årets program er blevet til i samarbejde med en masse engagerede foreninger, frivillige, organisationer og forskellige kulturinstitutioner i kommunen fx Stadsbiblioteket, Stadsarkivet og flere af kommunens kirker. Det er blevet et rigtigt godt program, som alle de involverede kan være meget stolte af."

Aktivt seniorliv og nye fællesskaber

Målet med Ældreugen er at inspirere til et sundt og fysisk og socialt aktivt seniorliv.

"Ældreugen er en udløber af Lyngby-Taarbæk Kommunes Ældrestrategi og skal være med til at inspirere til en sund og aktiv livsstil. Derfor kan man undervejs i Ældreugen få et indblik i samt prøve nogle af de mange aktiviteter og muligheder, der er i Lyngby-Taarbæk. Samtidig har vi i disse år også særligt fokus på at bekæmpe ensomhed, blandt andet ved skabe rammer for nye netværk og fællesskaber, og vi håber, at Ældreugen kan være med til støtte op om socialt samvær og måske endda nye relationer," siger formand for Social- og Sundhedsudvalget Bodil Kornbek.

Det fulde program for Ældreugen: www.ltk.dk/aeldreuge

Borgmester Sofia Osmani, borgmester@ltk.dk, 45 97 31 50

Formand for Social- og Sundhedsudvalget Bodil Kornbek: Mobil: 23 60 27 01