27. februar 2018

Kongens Lyngby får en citykoordinator – der skal flere oplevelser i byen

Lyngby-Taarbæk Kommune og Handelsforeningen ønsker at styrke handels- og kulturlivet. Fra marts skal en citykoordinator være med til at skabe flere aktiviteter og begivenheder i byen.

Lyngby-Taarbæk Kommune og Handelsforeningen har gennem de senere år haft fokus på at styrke Kongens Lyngby som en levende by med handel, kultur og oplevelser til glæde for byens borgere, handlende, turister og Vidensbyens medlemmer. Nu styrkes indsatsen yderligere, da kommunen og Lyngby Handelsforening nu i fællesskab har ansat en citykoordinator. Det er Line Barklund, 45 år, som fra den 1. marts skal være med til at skabe oplevelser i Kongens Lyngby og udvikle aktiviteter i byen.

Line brænder for byen og er på hjemmebane allerede fra starten, da hun i de sidste otte år har været kultur- og kommunikationsmedarbejder på Lyngby-Taarbæk Bibliotekerne.  "Jeg ser det som en stor fordel, at jeg kender byen på forhånd. Dels har jeg opbygget et kæmpe netværk med byens aktører gennem mit tidligere arbejde. Og dels har jeg fået et stærkt tilhørsforhold til byen i løbet af årene. Kongens Lyngby er også blevet min by", siger Line Barklund.

Borgmester Sofia Osmani siger: "Jeg er glad for, at kommunen og handlen går sammen om at skabe mere liv og aktiviteter i byen. Jeg er sikker på, at vores citykoordinator vil styrke samarbejdet mellem byens aktører, så byen får mest muligt ud af de initiativer og aktiviteter, der sættes i gang. Målet er blandt andet at borgere og besøgende oplever en by, som er til for dem og hvor der løbende er interessante aktiviteter".

En af opgaverne bliver at koordinere samarbejdet mellem de forskellige aktører og være tovholder på arrangementerne i Kongens Lyngby, så det sikres, at de afvikles smidigt og sikkert.

Formand for Lyngby Handelsforening Thorkild Baltzer glæder sig over samarbejdet med Lyngby-Taarbæk Kommune og ansættelsen af den nye citykoordinator:  "Handlen og kommunen har en fælles interesse i at styrke Kongens Lyngby. Citykoordinatoren kan være med til at sikre, at alle aktører arbejder sammen på kryds og tværs om at skabe liv og aktiviteter, der fastholder Kongens Lyngby på landkortet som en levende by. Jeg håber, at vores nye indsats gør en forskel for alle der holder af at komme i Kongens Lyngby".

Borgmester Sofia Osmani 45973150, Borgmester@ltk.dk

Formand for Handelsforeningen Thorkild Baltzer 4032 4106, tb@baltzer-el.dk